مدارک لازم جهت دریافت
مراحل (معمول) دریافت غرامت بدنی (خسارت جانی) بیمه شخص ثالث در شرکتهای بیمه :
- مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده
- ارائه مدارک ذیل و مراجعه به بخش ارزیابی غرامت (کارشناسی) به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد غرامت
- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده :
۱- بیمه نامه مقصر حادثه (اصل و تصویر )
۲- گواهینامه رانندگی مقصر حادثه (اصل و تصویر )
۳- کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه (اصل و تصویر )
۴- کارت ملی راننده مقصر (اصل و تصویر )
۵- گزارشات مقامات انتظامی اعم از اولیه و نهایی(تصویر برابر اصل شده )
۶- گزارش کاردان فنی تصادفات یا کارشناسان رسمی دادگستری ( تصویر برابر اصل شده)
۷-اوراق بازجویی ( قبولی تقصیر طرفین حادثه ).(تصویر برابر اصل شده )
۸- گزارش پزشکی قانونی ( جهت مصدومین ).(تصویر برابر اصل شده )
۹-تصویر برابر اصل شده مدارک فوت شامل ( جهت متوفین )
۹-۱- معاینه جسد
۹-۲- جواز دفن و خلاصه رونوشت وفات
۹-۳- انحصار وراثت نامحدود ( جهت افراد بالای ۱۸ سال )
۹-۴- قیم نامه ( در صورت وجود صغیر در ورثه )
۹-۵- تصویر تمام صفحات شناسنامه باطل شده متوفی
۹-۶- تصویر شناسنامه اولیاء دم ( بازماندگان )
۱۰- رای بدوی و تجدید نظر دادگاه ( در صورت اعتراض هر یک از طرفین )
مراحل (معمول) دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث ( با گزارش سازش مقامات انتظامی ) در شرکتهای بیمه :
۱- مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده
۲- ارائه مدارک ذیل و مراجعه به بخش ارزیابی خسارت به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد خسارت
۳- مراجعه به بخش پذیرش با توجه به شرایط پرونده و انجام اقدامات ذیل :
۳٫۱- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
۳٫۲- اقدام جهت انجام تعمیرات و رفع نواقص احتمالی پرونده
۴- دریافت پرونده از بایگانی و مراجعه به بخش کارشناسی خسارت جهت رویت سلامت وسیله نقلیه و ارائه فاکتور و داغی لوازم در صورت نیاز
۵- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده :
- گزارش مقامات انتظامی ( کروکی ).(اصل )
- بیمه نامه زیاندیده و تصویر بیمه نامه مقصر حادثه.(اصل و تصویر )
- اصل برگ اعلام خسارت ( کوپن بیمه نامه )
- کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه زیاندیده و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر.(اصل و تصویر )
- کارت ملی زیاندیده و تصویر کارت ملی مقصر.(اصل و تصویر )
- کارت ملی زیاندیده و تصویر کارت ملی مقصر.(اصل و تصویر )
- ارائه فاکتور رسمی لوازم/ داغی قطعات.
مراحل (معمول) دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث ( با گزارش عدم سازش مقامات انتظامی ) در شرکتهای بیمه :
- مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده
- ارائه مدارک زیر و مراجعه به بخش ارزیابی خسارت به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد خسارت
- مراجعه به بخش پذیرش با توجه به شرایط پرونده و انجام اقدامات ذیل :
- ۳٫۱- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
- ۳٫۲- اقدام جهت انجام تعمیرات و رفع نواقص احتمالی پرونده
- دریافت پرونده از بایگانی و مراجعه به بخش کارشناسی خسارت جهت رویت سلامت وسیله نقلیه و ارائه فاکتور و داغی لوازم در صورت نیاز
- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده :
- گزارش مقامات انتظامی ( کروکی غیر سازش ).(اصل یا تصویر برابر اصل شده )
- بیمه نامه زیاندیده و تصویر بیمه نامه مقصر حادثه.(اصل و تصویر )
- اعلام خسارت ( کوپن بیمه نامه ).(اصل برگ )
- گواهینامه زیاندیده یا تصویر گواهینامه مقصر حادثه(اصل و تصویر )
- کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه زیاندیده و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر.(اصل و تصویر )
- کارت ملی زیاندیده و تصویر کارت ملی مقصر.(اصل و تصویر)
- اوراق بازجویی مقصر و زیاندیده
- گزارش مقامات انتظامی در مراحل مختلف
- نظریه کارشناس رسمی دادگسترای
- رای صادره و یا صورتجلسه سازش
- حضور مقصر حادثه به همراه وسیله نقلیه حسب مورد
- ارائه فاکتور رسمی لوازم / داغی قطعات
مراحل (معمول) دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث ( بدون گزارش مقامات انتظامی ) در شرکتهای بیمه :
۱- مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده
۲- ارائه مدارک زیر و مراجعه به بخش ارزیابی خسارت به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد خسارت
۳- مراجعه به بخش پذیرش با توجه به شرایط پرونده و انجام اقدامات ذیل :
۳٫۱- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
۳٫۲- اقدام جهت انجام تعمیرات و رفع نواقص احتمالی پرونده
۴- دریافت پرونده از بایگانی و مراجعه به بخش کارشناسی خسارت جهت رویت سلامت وسیله نقلیه و ارائه فاکتور و داغی لوازم در صورت نیاز
۵- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده :
- بیمه نامه معتبر و متوالی مقصر و زیاندیده (اصل و تصویر)
- گواهینامه رانندگی معتبر مقصر و زیاندیده.(اصل و تصویر )
- کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر و زیاندیده.(اصل و تصویر )
- کارت ملی مقصر و زیاندیده.(اصل و تصویر )
- حضور رانندگان مقصر و زیاندیده
- مراجعه وسیله نقلیه مقصر و زیاندیده جهت بازدید کارشناس
- اصل فاکتور رسمی لوازم ؛ داغی قطعات تعویضی با نظر کارشناس ارزیاب و رویت سلامت وسیله نقلیه زیاندیده حسب مورد.